#facebookdown ili šta smo naučili iz toga?

Juče, oko pet sati popodne (4.10.2021), počeo je najveći pad – outage jedne globalne internetske kompanije u sferi društvenih mreža. Facebook. Gigant. Konglomerat. Zovite ga kako želite, ali ne govorite da je mrtav! Za nešto manje od par sati na Twitteru hashtag #facebook je imao preko 1.2 milijarde twitova. Aplikacije poput Telegrama, Reddita i Twittera su radile otežano radi enormnog povećanja saobraćaja koje je uzrokovano samim padom Facebook platforme. Ništa to ne bi bilo čudno – greške se dešavaju, ali sama činjenica da FB izgubio više od 1 milijarde dolara zbog ovog pada je impozantna. Kampanje, adovi, najavljeni live streamovi, obavještenja – sve je stopirano i činilo se kao da traje vječnost. Šta je poenta kada ovo svi već znamo? Poenta je u tome što Facebook nije mrtav za oglašavanje, Instagram ne umire radi Tik Tok-a (naprotiv, svi su tu da ostanu) – a niti će umrijeti u narednih 10 godina, i da, ljudi u svijetu zaista koriste WhatsApp umjesto Vibera!

Ključno pitanje je: “Šta smo naučili iz ovoga?”

Zavisnost malih brandova, pa čak i srednjih preduzeća od Facebook platforme je ogromna. Ona služi kao alat promocije, oglašavanja, ali i mjesto za interakciju sa krajnjim korisnicima. Najnoviji update-i iz kompanije, nove krpice, kremice, quotes-i sa diskutabilnim savjetima, fotkice – sve je pauzirano. Šta uraditi? Šta iz ovoga naučiti kao vlasnik malog brenda ili kompanije? Online prostor je široko polje, socijalne mreže su mnogobrojne, a većina vlasnika i potrošača koristi samo par mreža. Kako to promijeniti? Puno pitanja visi iznad glave, ali je to prilika za detaljnije anliziranje trenutnog stanja i pripreme za budućnost.

Facebook je doživo na Balkanu procvat, Instagram također. Da li to znači da je nemoguće izgraditi sada brend “od nule” na ovoj platformi? Ne, nipošto. Potrebna je strategija za ulazak u prostor socijalnih mreža u globalu. Analiza korisnika vašeg potencijalnog proizvoda ili usluge. Gdje se oni nalaze, šta vole, gdje su zastupljeni tj., na kojoj socijalnoj mreži? Prvo sebi morate postaviti ova pitanja i dobro ih analizirati prije nego što se odlučite kreirati kontent za neku mrežu. Cilj nije biti samo prisutan – pa šta bude. Potrebna je analiza i strategija koju jako malo kompanija i influencera na Balkanu ima. Za ciljanu publiku – ciljani kontent na odgovarajućoj mreži. Ok, Ok, ali šta uraditi ako te mreže padnu kao što je to bio slučaj 4.10.2021?

Ne stavljajte sva jaja u istu korpu.

Čuli ste ovaj izraz milion puta. Koliko ste puta zaista razmislili o ovom savjetu? Isto je i sa socijalnim mrežama. Ukoliko sav svoj budžet za oglašavanje usmjerite na Facebook i Instagram da li ovisite o platoformi. “Ali moji klijenti su tamo već.” To je tačno.

A ja vam postavljam drugo pitanje. “Šta radite za buduće klijente – tinejdžere i djecu?”. Da li pripremate generaciju “Z” za vaše proizvode bilo da se bavite prodajom usisivača ili prodajom šporeta? “Kupovat će jer će im trebati… Kada dođe vrijeme za to razmišljati ćemo o tome…” Već znam većinu odgovora koje ste u sebi pomislili. Ali to nije dobro za vaš biznis i budućnost. Rizikujete da budete potisnuti iz igre sa nekim novim “hip-mega kul” brandom koji će ciljano targetovati vaše buduće kupce koje ste skoro imali “u džepu” do prije par minuta. Morate imati viziju za narednih 10 ili 20 godina čak. Prići budućim generacijama strateški. Na Tik Tok-u. Već zamišljam izraz lica koji pravite uz pomisao “ali to je za djecu aplikacija”. Možda. Možda ste u krivu. Da li zaista želite da se kladite i budete na onoj strani opklade koja ima veliku mogućnost propasti. Savjet je da idete u korak sa vremenom, digitalizacijom i trendovima. Ne stavljajte sva jaja u istu korpu. Dolazimo opet do tog savjeta. Što znači da treba da razmislite o radu sa influnserima na Tik Tok-u koji će približiti vaš proizvod mlađim generacijama. Upakujte vaš dizajn i prilagodite ga Pinterestu koji ima ogroman traffic i koji vam može biti samo od koristi. Koristite Twitter. Budite šaljivi, pratite situacije i reagujte na vrijeme. Najbitniji savjet koji trebate pokupiti iz ovog posta je DIVERZIFIKACIJA. Ne ovisite na jednoj platformi. Raširite vaš uticaj od FB-a, preko Instagram-a, Google platforme pa sve do Tik Tok-a, Pinteresta, Reddita i Twittera. Budite prisutni, uvijek. Imajte strategiju, vizu i analizirajte vaše uspjehe i neuspjehe. “Šta je moglo drugačije i kako da poboljšam rast na nekoj mreži?” Postavljajte to pitanje sebi često – i nikad nećete biti van igre.

Rusmir Poturović

05.10.2021. • 3 min

Wolf Media logo

WOLF MEDIA

Ideas that get people talking.
#STANDOUT 
#WOLFUP 
#BEALPHA