Instagram promjene kojih morate biti svjesni u 2022. godini

Instagram u posljednje vrijeme unosi mnoštvo novina. Čini se da su iz Instagram HQ-a konačno počeli da slušaj glas svojih korisnika.

Većina promjena je nastupila samim krajem 2021 godine, kao dio ambicioznog plana Instagrama da poveća svoju konkurentnost u borbi sa TikTokom i YouTube Shorts (integrisanim dijelom za kratke, zanimljive vide klipove unutar YouTube mobilne aplikacije).

Instagram promjene u 2021. godini

U oktobru 2021. godine smo doživjeli (i preživjeli) mnoge Instagram promjene na aplikaciji.
Doduše, bili smo obavješteni po prvi put šta to inžinjeri iz IG-a „kuhaju“ na svojim algoritmima. Promjenom Facebook imena u „META“, kao da se počelo raditi na otvorenosti i približavanju krajnjem korisniku.
Barem smo mi stekli takav dojam, ali čitajući relevantne blogove poput: HubSpot, Later i prateći vodeće ljude iz Social Media Managment branše, dalo bi se zaključiti da nismo umislili.
„Thinking forward“ je doveo do toga da Facebook i Instagram kao aplikacije budu više otvorene, i da slušaju svoje korisnike koje broje u milijardama na dnevnom nivou.

Zakazivanje Instagram live-a i uvježbavanje(prije samog početka live-a)

Korisnici Instagrama, a prije svega creatori i svi oni koji sve više koriste live kao vid komunikacije sa svojim pratiteljima i fanovima su dugo tražili opciju zakazivanja live-a kao i practice live mode.
Zakazivanje Instagram live-a je odlična opcija koju bi trebalo koristiti u što većem omjeru. Dopušta nam da čak devedeset dana unaprijed zakažemo (i najavljujemo live preko postova i story objava) obraćanje uživo.

Sve svjetske, ali i regionalne zvijezde, influenseri i brendovi su sa oduševljenjem prihvatili ovaj update.
Koristan je za mnoge stvari, kako za marketing vašeg javnog obraćanja tako i za povećanje broja pratioca i ljudi koji vas gledaju u „lajvu“. Budimo realni, koliko nas klikne na notifikaciju da je neko live? Vrlo malo, jer nemamo pojma ni o čemu je live, niti smo možda u prilici da slušamo zvuk s live-a. Zato je schedule super stvar. Pratite samo ono što vas zanima. Samo ga još više moramo koristiti.
Što se tiče practice live-a, to je prava stvar. Svi content creatori su jedva dočekali ovu opciju.
Koliko puta ste gledali neki live u kojem je bila loša konekcija? Osvjetljenje loše, pa čekanje da se neko pomakne desno ili lijevo jer se ne vidi na kameri kako treba? S tim više nemamo problema.

Practice live je super opcija u kojoj prije pokretanja live-a možemo sami „ući“ u live mode, podesiti sve što je potrebno, testirati konekciju, rasvjetu ili namjestiti mikrofon i tek onda stisnuti „live“ kako bi poslali push notifikaciju

Zajednički post na Instagramu

Najbolja opcija po mišljenju mnogih koja je ikada došla na Instagram.
Kada želite da okačite fotografiju sa prijateljem/com ili želite da podjelite nekog micro influencera na vaš feed(ukoliko ste veći IG star), možete mu dati veći prostor tako što će fotografija biti objavljena i na vašem i na „partnerovom“ feedu.
Opcija se već sada uveliko koristi u svijetu, dok na Balkanu tek počinje da oživljava.
Odlična je opcija kada brendovi imaju ugovore s influenserima u cilju promocije nekog proizvoda ili usluge, pa ne moraju i brend i influenser da kače istu sliku dva puta, svako na svoj Instagram feed.
Prilikom objave postoji opcija pozivanja partnera, i nakon što objavite post, notifikacija stiže „drugoj strani“ da prihvati zahtjev za sudjelovanje u objavi, te nakon potvrde post je „live“ na oba profila.
Korisite pametno ovu opciju. Pomaže uveliko u dosegu novih ljudi, te tako možete dobiti mnogo novih pratioca.
Surađujte i objavljujte redovno – rast je neminovan!

IGTV i video postaju jedno

Krajem 2021. godine desila se i ova zanimljiva, ali strateška odluka iz Instagrama. Odlučili su da svi video klipovi, bez obzira na trajanje budu u jednoj sekciji vašeg Instagram profila.
Razumljivo, ovo je odluka koja je došla nakon što je Instagram uveo Reels, te tako želi da Reels bude ono po čemu su prepoznatljivi. Kratki, zanimljivi klipovi sa trendy muzikom i animacijama i super cool prelazima.
A šta je sa klasičnim video klipovima i IGTV objavama? Eh, to su sve svelo pod jedan „koš“. Ipak je sada Reels „glavni“.
To naravno ne znači da ne možete dugi klip (poput starih IGTV klipova uploadovati) još uvijek objaviti. Samo je razlika što ide u video „sekciju“ profila i tu ostaje.
Dok je Reels dobio svoju sekciju. Jer Reels je hype.

Tri do pet hashtagova na postu, molim!

Gledajući unazad, uvijek smo imali prostora da objavimo 30 hashtagova ispod posta.
Razmišljali smo logikom, što više hashtagova, veći doseg (reach).
Da se ne lažemo, pisali smo svašta, od tagova koji nisu imali veze s postom, do kopiranja „top“ tagova sa raznoraznih aplikacija i programa.
To vrijeme je prošlo. U jednom live-u, direktor Instagrama, @mosseri je rekao da je optimalno koristiti 3 do 5 hashtagova po postu.
Da, dobro ste pročitali. 3 do 5 hashtagova po postu. Nema više spamanja sa nerelevantnim tagovima.
Objašnjenje koje je dao je to da Instagram algoritam analizira fotografije, video klipove i reels-e te ih upoređuje s hashtagovima.
Ukoliko primjete da koristite neke „off“ tagove, smanjiti će vam reach. Morate shvatiti da Facebook i Instagram žele da vas zadrže na svojim aplikacijama što duže.
Prikazivanje postova koji nisu relevantni za vašu pretragu u search polju sigurno ne doprinosi vašem zadovoljstvu aplikacijom.
Stoga, topla preporuka i direktora Instagrama, i nas iz Wolf Media tima, da ne pretjerujte s hashtagovima, i da upisujete samo one relevantne.

Linkovi u Instagram story objavama

Tako smo s radošću dočekali ovu vijest. Sada svako može okačiti direktan link svog članka, web stranice, shopa ili nekog drugog linka na vaš Instagram story.
Ovi linkovi su zamjenili swipe up linkove koje su samo mogli dobiti oni korisnici Instagrama koji su imali preko 10k pratitelja.
Sada su te restrikcije dignute. Stoga, navalite! Iskoristite pametno traffic koji imate na story-u i objavite stvari do kojih vam je stalo – a nalaze se na internetu.

Instagram novine koje očekujemo u 2022. godini

godina je počela intenzivno sa pompeznim najavama direktora Instagrama @mosseri-ja.
U nastavku vam donosimo najznačajnije promjene koje su implementirane već sada ili su u skorijem planu za 2022. godinu. Naravno, tu postoji i ono famozno „ali“, koje nas uvijek čeka na kraju rečenice kada su u pitanju novine iz social media svijeta.

Na naš prostor Balkana one uvijek stignu sa zakašnjenjem. Ali šta je tu je. Pa da krenemo.

Odgovor na komentar sa Reels videom

Ukoliko ste dobili neki komentar na vašem Instagram profilu, vjerovatno vas je iznenadila obavjest koja je „iskočila“.
Riječ je o novini koju je Instagram krenuo uvoditi globalno.
Odgovor na komentar sa Reel videom predstavlja odličnu opciju, koja, doduše postoji već na TikTok-u. Super je opcija ukoliko snimate tematske Reels-e.
Vaši pratioci mogu postaviti pitanje u komentar, a vi možete odgovoriti na to pitanje snimanjem Reel-a. Odlična stvar da date „ekspozuru“ vašim fanovima, koji će se sigurno osjećati zadovoljno kada osvane njihovo ime na vašem Reel-u.
Koristite opciju pametno, i iskoriste je za svoj rast na Instagramu. U većini slučajeva u komentarima možete pronaći super ideje za nove snimke, ukoliko vas uhvati kreativna blokada.

Text to speech i audio filteri na Reels-u

Još jedna od opcija koja polako dolazi na profile je text to speech, kao i audio filteri za vaše reel klipove. Istina, ovo već imamo na TikTok-u, ali znate već… Instagram pokušava da otkine dio kolača i zadrži content creatore na Instagramu.
Kada će se pojaviti opcija za naše Balkanske jezike, još uvijek ne znamo. Za sada je samo engleski podržan.
Ovdje možete vidjeti kako izgleda opcija text to speech.

Što se tiče zvučnih efekata, oni su standardno dobri i nude mogućnost korištenja vlastite kreativnosti kako bi ste stvorili svoj pečat na Reels-u.

Postoje mnogi TikTokeri koji su karijere izgradili na voice-over klipovima bez prikazivanja lica ili snimanju vlastitog glasa. Stoga ova opcija može samo pomoći!

Hronološki feed na Instagramu

Zadnjih godina Instagram nas je forsirao sa predloženim objavama. Nekima se to dopadalo, ali ogromnoj većini korisnika baš i ne.
Čuli smo razne žalbe ljudi da su propuštali objave svojih dragih osoba, prijatelja i porodice jer je Instagram „gurao“ preporučene objave koje bi nas „mogle zanimati“.
Istina je sasvim jednostavna. Iza feed-a je mnoštvo algoritama koji prate našu aktivnost.
Postoje algoritmi koji prate šta ukucavamo u polje pretrage na Instagramu, te nam takve i slične postove predlaže u feedu ili explore sekciji.
Ukoliko bi smo proveli više vremena gledajući neke video klipove ili fotografije, lajkovali ih ili sačuvali algoritmi su određivali da nam se to sviđa.

Onda su nas bombardovali s takvim objavama.
Sav trenutni feed se svodi na AI algoritme koji rade u pozadini koji misle da nam daju adekvatan „osjećaj“ i pružaju ono što želimo vidjeti.
Ali, nisu baš svi korisnici Instagrama željni svakodnevnih „prijedloga“. Ponekad želimo vidjeti one ljude koje smo zapratili i ne propustiti neki bitan događaj u životu dragih osoba.
Uskoro ćemo i to moći!
U 2022. godini nam stiže opcija da možemo odabrati kakav će nam feed (naslovna strana) biti.

Ukoliko želimo stari, hronološki feed u kojem su objave poredane po vremenu objavljivanja, to ćemo uskoro moći i uraditi.

Neke špekulacije govore da ćemo imati čak dvije naslovne strane(feed-a). Jednu hronološku a jednu s predloženim sadržajem.

Bilo kako bilo, raduju nas ove novosti. Vrlo je bitno da su velike tehnološke kompanije počele da slušaju svoje korisnike, te ovo predstavlja mali korak, ali u pozitivnom smjeru.

Rast na Instagramu je moguć i u 2022. godini. Ne slušajte zle jezike koji kažu da je Instagram mrtav, i da je „propao“.

Mi, u Wolf Mediji bi smo rekli, da se Instagram preporađa – i to u pozitivnom smislu! Wolf Media nudi usluge kreiranje Instagram stretegije, kao i kreiranje vizualnog identiteta, vizuala i Instagram oglašavanja. Ukoliko vam ovo sve zvuči kompleksno, ali želite da se #standout na socijalnim mrežama, javite nam se i mi ćemo prenijeti na vas #bealpha mentalitet!

Disclaimer:

Wolf Media je agencija za digitalni marketing, odnose s javnošću, social media i advertising usluge.

Rusmir Poturović

11.01.2021. • 12 min